Biuletyn Informacji Publicznej

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie

Logo - Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie

Szczegóły oferty pracy

Powrót do ofert pracy
JSON XML

Pracownik socjalny w Powiatowym Zespole do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności z siedzibą w Lublinie

Symbol oferty
PC.2.111.1.2024.MG
Jednostka ogłaszająca
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie ul. Okopowa 5 20-022 Lublin
Data ogłoszenia
2024-06-24
Termin składania dokumentów
2024-07-04
Wymagane wykształcenie

wykształcenie wyższe umożliwiające wykonywanie zadań na stanowisku pracownika socjalnego,

Wymagania związane ze stanowiskiem

 

  1. Niezbędne wymagania od kandydatów:
  • obywatelstwo polskie,
  • pełna zdolność do czynności prawnych i korzystnie z pełni praw publicznych,
  • brak prawomocnego wyroku sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego
    lub umyślne przestępstwo skarbowe,
  • stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na określonym stanowisku,
  • staż pracy min. 1 rok,
  • nieposzlakowana opinia,
  • wykształcenie wyższe umożliwiające wykonywanie zadań na stanowisku pracownika socjalnego,
  • znajomość aktów prawnych:
  1. ustawa o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych,
  2. ustawa o samorządzie powiatowym,
  3. ustawa kodeks postępowania administracyjnego,
  4. ustawa o pracownikach samorządowych,
  5. rozporządzenie Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej w sprawie orzekania
    o niepełnosprawności i stopniu niepełnosprawności.

 

  1. Dodatkowe wymagania od kandydatów:
  • staż pracy min. 2 lata w administracji, mile widziane doświadczenie w pracy w Zespole ds. Orzekania o Niepełnosprawności,
  • posiadanie uprawnień do orzekania o niepełnosprawności i stopniu niepełnosprawności,
  • ukończone magisterskie studia na kierunku pedagogika,
  • praca z osobami niepełnosprawnymi,
  • umiejętność pracy w zespole pracowników,
  • dobra umiejętność obsługi komputera i innych urządzeń biurowych,
  • znajomość obsługi pakietu programów MS Office (Word, Excel), Internet,
  • znajomość organizacji jednostek samorządu terytorialnego i ich zadań, wiedza w zakresie ww. przepisów,
  • umiejętność: planowania i organizowania pracy, stosowania odpowiednich przepisów, organizacji pracy, myślenia strategicznego, efektywnej komunikacji,
  • wysoka kultura osobista, odpowiedzialność, sumienność, samodzielność, odporność na stres, dobra organizacja czasu pracy,
  • umiejętność podejmowania decyzji.
Zakres obowiązków

 

      Zadania wykonywane na stanowisku:

  • Rozpatrywanie wniosków o ustalenie stopnia niepełnosprawności i niepełnosprawności.
  • Udział w posiedzeniach Składu Orzekającego zgodnie z posiadanymi specjalnościami oraz przeprowadzenie wywiadu z wnioskodawcami.
  • Sporządzanie ocen społecznych w czasie posiedzenia składu orzekającego zgodnie
    z obowiązującymi standardami postępowania.
  • Wyznaczanie terminów posiedzeń składów orzekających dla osób ubiegających się o wydanie orzeczenia o stopniu niepełnosprawności, uzgadnianie terminów z lekarzami i pozostałymi specjalistami.
  • Sprawdzanie kompletności dokumentacji złożonej w sprawie i w razie potrzeby występowanie do wnioskodawcy o konieczność jej uzupełnienia.
  • Prowadzenie rejestru wniosków osób ubiegających się o uzyskanie stopnia niepełnosprawności oraz opiekunów dziecka o ustalenie jego niepełnosprawności.
  • Wykonywanie prac związanych z trybem odwoławczym.
  • Przyjmowanie i rejestracja wniosków z zakresu działalności zespołu.
  • Ocena formalno-prawna złożonych wniosków.
  • Wprowadzanie danych do Elektronicznego Krajowego Systemu Monitoringu Orzekania
    o Niepełnosprawności.
  • Prowadzenie dokumentacji związanej z trybem postępowania w orzekaniu o niepełnosprawności i stopniu niepełnosprawności.
  • Udzielanie informacji o trybie postępowania w orzekaniu osobom zainteresowanym.
  • Bieżąca obsługa administracyjno-biurowa Zespołu.
  • Rejestrowanie i wydawanie legitymacji oraz kart parkingowych.
  • Prowadzenie statystyk i sprawozdawczości.
  • Współpraca z członkami Zespołu, a zwłaszcza lekarzami orzecznikami, pracownikami socjalnymi i innymi specjalistami.
  • Zastępowanie innych pracowników Zespołu w przypadku ich usprawiedliwionej nieobecności, zgodnie z posiadanymi kwalifikacjami i uprawnieniami.
  • Wykonywanie innych zadań zleconych przez Przewodniczącego lub Dyrektora PCPR.
Wymagane dokumenty

      Wymagane dokumenty i oświadczenia:

  • oferta z wnioskiem o zatrudnienie,
  • list motywacyjny,
  • CV z informacjami o wykształceniu i opisem dotychczasowego przebiegu pracy zawodowej,
  • oryginał kwestionariusza osobowego - według wzoru dostępnego na stronie internetowej bip Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Lublinie oraz w Sekretariacie PCPR w Lublinie,
  • podpisane oświadczenie kandydata o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • podpisane oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych;
  • podpisane oświadczenie kandydata o niekaralności za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
  • podpisane oświadczenie o stanie zdrowia pozwalającym na zatrudnienie na stanowisku objętym naborem,
  • kopie świadectw pracy z dotychczasowych miejsc pracy lub dokumenty potwierdzające posiadany staż pracy,
  • kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie, dodatkowe kwalifikacje i doświadczenie zawodowe,
  • w przypadku przedstawienia przez kandydata dokumentów w języku obcym, należy dołączyć ich tłumaczenie na język polski dokonane bezpośrednio przez kandydata, biuro tłumaczeń lub tłumacza przysięgłego,
  • dokumenty aplikacyjne, w których umieszczą Państwo dane osobowe wykraczające poza zakres określony w art. 221 § 1 Kodeksu pracy powinny być opatrzone podpisanym oświadczeniem: 
Warunki pracy

      Informacja o warunkach pracy:

  • miejsce pracy: praca w budynku Urzędu: Powiatowy Zespół do Spraw Orzekania
    o Niepełnosprawności z siedzibą w Lublinie działający przy PCPR w Lublinie ul. Okopowa 5,
    20 - 022 Lublin
  • wymiar czasu pracy: 1 etat, praca w godzinach 7:30 – 15;30,
  • praca przy komputerze o charakterze administracyjno - biurowym,
  • rodzaj podejmowanych na stanowisku decyzji – zgodnie z posiadanymi upoważnieniami,
  • zasady zwierzchnictwa służbowego i współzależności od innych stanowisk pracy – stanowisko podlega bezpośrednio Przewodniczącemu PZON, samodzielne stanowisko pracy, współpraca ze wszystkimi stanowiskami pracy,
  • praca w zespole,
  • codzienny kontakt telefoniczny,
  • bezpośredni kontakt z interesantami.
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce

Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych:

W miesiącu maju 2024 r. wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Lublinie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej
oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, był wyższy niż 6 %

Miejsce składania dokumentów

      Miejsce i termin złożenia dokumentów:

  • wymagane dokumenty należy złożyć osobiście w sekretariacie Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie lub przesłać na adres: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Lublinie ul. Okopowa 5, 20-022 Lublin, w zamkniętej kopercie oznaczonej imieniem, nazwiskiem i adresem do korespondencji z dopiskiem: „Pracownik socjalny w Powiatowym Zespole do Spraw Orzekania
    o Niepełnosprawności z siedzibą w Lublinie –  2.111.1.2024.MG” do dnia 04.07.2024 r.
    do godz
    . 15:00,
  • oferty, które wpłyną do PCPR w Lublinie po wyżej określonym terminie, jak również niespełniające wymogów formalnych nie będą rozpatrywane, a osoby których oferty zostaną odrzucone, nie będą powiadamiane,
  • po upływie terminu do złożenia dokumentów kandydaci, którzy spełnili wymogi formalne, będą informowani o kolejnym etapie naboru drogą mailową lub telefonicznie;
  • informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej oraz na tablicy informacyjnej Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Lublinie;
  • warunkiem zatrudnienia kandydata będzie przedstawienie informacji o niekaralności za przestępstwo popełnione umyślnie z Krajowego Rejestru Karnego;
  • dokumenty aplikacyjne po zakończonym naborze będzie można odebrać w Sekretariacie Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Lublinie w ciągu 10 dni roboczych po upływie
    3 miesięcy od zakończenia naboru (za zakończenie naboru uważa się datę zamieszczenia informacji o wyniku naboru);
  • w przypadku nieodebrania dokumentów w/w terminie zostaną komisyjnie zniszczone;
  • dodatkowe informacje pod nr tel. (81) 458 38 61.
Załączniki
  • odt 10 KB pobrano: 16 razy
  • pdf 1,8 MB pobrano: 28 razy
  • pdf 319 KB pobrano: 62 razy
  • Wyniki
    Informacja o wyniku naboru
    Informacja nie jest już dostępna

    Wybrany kandydat
    Urszula Dębska, zam Bychawa

    Uzasadnienie wyboru
    Kandydatka jest przygotowana pod względem merytorycznym i praktycznym do pracy na stanowisku objętym rekrutacją. W związku z powyższym Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Lublinie podjął decyzję o nawiązaniu stosunku pracy z ww. osobą.
    Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji: Monika Gąsławska
    Dodano do BIP dnia 24-06-2024 12:31:51