Biuletyn Informacji Publicznej

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie

Logo - Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie

Szczegóły oferty pracy

Powrót do ofert pracy
JSON XML

Główny specjalista w Dziale do Spraw Osób Niepełnosprawnych

Symbol oferty
PC.2.111.4.2024.MG
Jednostka ogłaszająca
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie ul. Okopowa 5 20-022 Lublin
Data ogłoszenia
2024-12-09
Termin składania dokumentów
2024-12-19
Wymagane wykształcenie

Wykształcenie wyższe umożliwiające wykonywanie zadań na stanowisku objętym naborem; 

Wymagania związane ze stanowiskiem
  • obywatelstwo polskie,
  • pełna zdolność do czynności prawnych i korzystnie z pełni praw publicznych,
  • brak prawomocnego wyroku sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
  • stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na określonym stanowisku,
  • staż pracy min. 4 lata,
  • nieposzlakowana opinia,
  • wykształcenie wyższe umożliwiające wykonywanie zadań na stanowisku objętym naborem,
  • posiadanie prawa jazdy kat. B,
  • znajomość aktów prawnych:
  1. ustawa o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych,
  2. ustawa o samorządzie powiatowym,
  3. ustawa o pracownikach samorządowych,
  4. ustawa kodeks postępowania administracyjnego,
  5. rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 25 czerwca 2002 r.
    w sprawie określania zadań powiatu, które mogą być finansowane ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.
Zakres obowiązków
  • Udzielanie informacji, wskazówek i pomocy w zakresie rozwiązywania spraw życiowych, również osobom niepełnosprawnym, które dzięki tej pomocy będą zdolne samodzielnie rozwiązywać problemy będące przyczyną trudnej sytuacji życiowej; skuteczne posługiwanie się przepisami prawa w realizacji tych zadań.
  • Prowadzenie spraw dotyczących likwidacji barier architektonicznych:
  • przyjmowanie wniosków
  • ocena formalna
  • dokonywanie wizji lokalnych w miejscu zamieszkania Wnioskodawcy
  • sporządzanie umów
  • kontrola realizacji umów
  • dokonywanie końcowego odbioru prac w miejscu zamieszkania Wnioskodawcy
  • sporządzanie rozliczeń i sprawozdań.
  • Prowadzenie spraw dotyczących dofinansowania do likwidacji barier technicznych
    i w komunikowaniu się:
  • przyjmowanie wniosków
  • ocena formalna
  • sporządzanie umów
  • kontrola realizacji
  • sporządzanie rozliczeń i sprawozdań
  • Pomoc w uzyskaniu, także dla osób niepełnosprawnych będących w trudnej sytuacji życiowej, poradnictwa dotyczącego możliwości rozwiązywania problemów i udzielania pomocy przez właściwe instytucje państwowe, samorządowe i organizacje pozarządowe oraz wspieranie w uzyskiwaniu pomocy.
  • Pobudzanie społecznej aktywności i inspirowanie działań samopomocowych
    w zaspokajaniu niezbędnych potrzeb życiowych osób niepełnosprawnych ich rodzin, grup i środowisk społecznych.
  • Udzielanie pomocy zgodnie z zasadami etyki zawodowej.
  • Współuczestniczenie w inspirowaniu, opracowaniu, wdrożeniu oraz rozwijaniu regionalnych i lokalnych programów pomocy społecznej ukierunkowanych na podniesienie jakości życia osób niepełnosprawnych.
  • Udzielanie osobom zgłaszającym się pełnej informacji o przysługujących im świadczeniach i dostępnych formach pomocy.
  • Opracowywanie projektów pism i odpowiedzi na pisma z zakresu swojego działania, parafowanie pism.
  • Sporządzanie planów analiz i sprawozdań z działalności.
  • Kompletowanie i prowadzenie dokumentacji wymaganej do przyznania świadczeń.
  • Zastępowanie pracowników działu w czasie nieobecności.
  • Wykonywanie innych zadań zleconych przez kierownika lub Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Lublinie.
Wymagane dokumenty
  • oferta z wnioskiem o zatrudnienie,
  • list motywacyjny,
  • CV z informacjami o wykształceniu i opisem dotychczasowego przebiegu pracy zawodowej,
  • oryginał kwestionariusza osobowego - według wzoru dostępnego na stronie internetowej bip Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Lublinie oraz w Sekretariacie PCPR
    w Lublinie,
  • podpisane oświadczenie kandydata o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • podpisane oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych;
  • podpisane oświadczenie kandydata o niekaralności za umyślne przestępstwo ścigane
    z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
  • podpisane oświadczenie o stanie zdrowia pozwalającym na zatrudnienie na stanowisku objętym naborem,
  • kopie świadectw pracy z dotychczasowych miejsc pracy lub dokumenty potwierdzające posiadany staż pracy,
  • kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie, dodatkowe kwalifikacje
    i doświadczenie zawodowe oraz uprawnienia, o których mowa w wymaganiach związanych ze stanowiskiem,
  • w przypadku przedstawienia przez kandydata dokumentów w języku obcym, należy dołączyć ich tłumaczenie na język polski dokonane bezpośrednio przez kandydata, biuro tłumaczeń lub tłumacza przysięgłego,
  • dokumenty aplikacyjne, w których umieszczą Państwo dane osobowe wykraczające poza zakres określony w art. 221 1 Kodeksu pracy powinny być opatrzone podpisanym oświadczeniem: „Wyrażam zgodę Dyrektorowi Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Lublinie na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 r.
    o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2019 r., poz. 1781) rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie
    o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016 r.) oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych ( Dz. U. z 2024 r., poz. 1135)”.
Warunki pracy
  • miejsce pracy: praca w budynku Urzędu: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Lublinie
    Okopowa 5, 20 - 022 Lublin
  • wymiar czasu pracy: 1 etat, praca w godzinach 7:30 – 15:30,
  • praca przy komputerze o charakterze administracyjno - biurowym, praca w terenie,
  • rodzaj podejmowanych na stanowisku decyzji – zgodnie z posiadanymi upoważnieniami,
  • zasady zwierzchnictwa służbowego i współzależności od innych stanowisk pracy – stanowisko podlega bezpośrednio Kierownikowi Działu do Spraw Osób Niepełnosprawnych, współpraca ze wszystkimi stanowiskami pracy,
  • praca w zespole,
  • codzienny kontakt telefoniczny,
  • bezpośredni kontakt z interesantami.
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce

W miesiącu listopadzie 2024 r. wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Lublinie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, był wyższy niż 6 %

Miejsce składania dokumentów
  • wymagane dokumenty należy złożyć osobiście w sekretariacie Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie lub przesłać na adres: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Lublinie ul. Okopowa 5, 20-022 Lublin, w zamkniętej kopercie oznaczonej imieniem, nazwiskiem
    i adresem do korespondencji z dopiskiem: „Główny specjalista w Dziale do Spraw Osób Niepełnosprawnych w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Lublinie – PC.2.111.4.2024.MG”  do dnia 19.12.2024 r. do godz. 15:00,
  • oferty, które wpłyną do PCPR w Lublinie po wyżej określonym terminie, jak również niespełniające wymogów formalnych nie będą rozpatrywane, a osoby których oferty zostaną odrzucone, nie będą powiadamiane,
  • po upływie terminu do złożenia dokumentów kandydaci, którzy spełnili wymogi formalne, będą informowani o kolejnym etapie naboru drogą mailową lub telefonicznie;
  • informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej oraz na tablicy informacyjnej Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Lublinie;
  • warunkiem zatrudnienia kandydata będzie przedstawienie informacji o niekaralności za przestępstwo popełnione umyślnie z Krajowego Rejestru Karnego;
  • dokumenty aplikacyjne po zakończonym naborze będzie można odebrać w Sekretariacie Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Lublinie w ciągu 10 dni roboczych po upływie
    3 miesięcy od zakończenia naboru (za zakończenie naboru uważa się datę zamieszczenia informacji o wyniku naboru);
  • w przypadku nieodebrania dokumentów w/w terminie zostaną komisyjnie zniszczone;
  • dodatkowe informacje pod nr tel. (81) 458 38 61.
Załączniki
  • pdf 1,95 MB pobrano: 33 razy
  • odt 10 KB pobrano: 11 razy
  • pdf 290 KB pobrano: 65 razy

  • Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji: Stanisław Bury
    Dodano do BIP dnia 09-12-2024 12:42:51