Główny specjalista w Dziale do Spraw Osób Niepełnosprawnych
Symbol oferty
PC.2.111.4.2024.MG
Jednostka ogłaszająca
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie ul. Okopowa 5 20-022 Lublin
Data ogłoszenia
2024-12-09
Termin składania dokumentów
2024-12-19
Wymagane wykształcenie
Wykształcenie wyższe umożliwiające wykonywanie zadań na stanowisku objętym naborem;
Wymagania związane ze stanowiskiem
- obywatelstwo polskie,
- pełna zdolność do czynności prawnych i korzystnie z pełni praw publicznych,
- brak prawomocnego wyroku sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na określonym stanowisku,
- staż pracy min. 4 lata,
- nieposzlakowana opinia,
- wykształcenie wyższe umożliwiające wykonywanie zadań na stanowisku objętym naborem,
- posiadanie prawa jazdy kat. B,
- znajomość aktów prawnych:
- ustawa o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych,
- ustawa o samorządzie powiatowym,
- ustawa o pracownikach samorządowych,
- ustawa kodeks postępowania administracyjnego,
- rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 25 czerwca 2002 r.
w sprawie określania zadań powiatu, które mogą być finansowane ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.
Zakres obowiązków
- Udzielanie informacji, wskazówek i pomocy w zakresie rozwiązywania spraw życiowych, również osobom niepełnosprawnym, które dzięki tej pomocy będą zdolne samodzielnie rozwiązywać problemy będące przyczyną trudnej sytuacji życiowej; skuteczne posługiwanie się przepisami prawa w realizacji tych zadań.
- Prowadzenie spraw dotyczących likwidacji barier architektonicznych:
- przyjmowanie wniosków
- ocena formalna
- dokonywanie wizji lokalnych w miejscu zamieszkania Wnioskodawcy
- sporządzanie umów
- kontrola realizacji umów
- dokonywanie końcowego odbioru prac w miejscu zamieszkania Wnioskodawcy
- sporządzanie rozliczeń i sprawozdań.
- Prowadzenie spraw dotyczących dofinansowania do likwidacji barier technicznych
i w komunikowaniu się: - przyjmowanie wniosków
- ocena formalna
- sporządzanie umów
- kontrola realizacji
- sporządzanie rozliczeń i sprawozdań
- Pomoc w uzyskaniu, także dla osób niepełnosprawnych będących w trudnej sytuacji życiowej, poradnictwa dotyczącego możliwości rozwiązywania problemów i udzielania pomocy przez właściwe instytucje państwowe, samorządowe i organizacje pozarządowe oraz wspieranie w uzyskiwaniu pomocy.
- Pobudzanie społecznej aktywności i inspirowanie działań samopomocowych
w zaspokajaniu niezbędnych potrzeb życiowych osób niepełnosprawnych ich rodzin, grup i środowisk społecznych. - Udzielanie pomocy zgodnie z zasadami etyki zawodowej.
- Współuczestniczenie w inspirowaniu, opracowaniu, wdrożeniu oraz rozwijaniu regionalnych i lokalnych programów pomocy społecznej ukierunkowanych na podniesienie jakości życia osób niepełnosprawnych.
- Udzielanie osobom zgłaszającym się pełnej informacji o przysługujących im świadczeniach i dostępnych formach pomocy.
- Opracowywanie projektów pism i odpowiedzi na pisma z zakresu swojego działania, parafowanie pism.
- Sporządzanie planów analiz i sprawozdań z działalności.
- Kompletowanie i prowadzenie dokumentacji wymaganej do przyznania świadczeń.
- Zastępowanie pracowników działu w czasie nieobecności.
- Wykonywanie innych zadań zleconych przez kierownika lub Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Lublinie.
Wymagane dokumenty
- oferta z wnioskiem o zatrudnienie,
- list motywacyjny,
- CV z informacjami o wykształceniu i opisem dotychczasowego przebiegu pracy zawodowej,
- oryginał kwestionariusza osobowego - według wzoru dostępnego na stronie internetowej bip Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Lublinie oraz w Sekretariacie PCPR
w Lublinie, - podpisane oświadczenie kandydata o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- podpisane oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych;
- podpisane oświadczenie kandydata o niekaralności za umyślne przestępstwo ścigane
z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe; - podpisane oświadczenie o stanie zdrowia pozwalającym na zatrudnienie na stanowisku objętym naborem,
- kopie świadectw pracy z dotychczasowych miejsc pracy lub dokumenty potwierdzające posiadany staż pracy,
- kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie, dodatkowe kwalifikacje
i doświadczenie zawodowe oraz uprawnienia, o których mowa w wymaganiach związanych ze stanowiskiem, - w przypadku przedstawienia przez kandydata dokumentów w języku obcym, należy dołączyć ich tłumaczenie na język polski dokonane bezpośrednio przez kandydata, biuro tłumaczeń lub tłumacza przysięgłego,
- dokumenty aplikacyjne, w których umieszczą Państwo dane osobowe wykraczające poza zakres określony w art. 221 1 Kodeksu pracy powinny być opatrzone podpisanym oświadczeniem: „Wyrażam zgodę Dyrektorowi Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Lublinie na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 r.
o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2019 r., poz. 1781) rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie
o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016 r.) oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych ( Dz. U. z 2024 r., poz. 1135)”.
Warunki pracy
- miejsce pracy: praca w budynku Urzędu: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Lublinie
Okopowa 5, 20 - 022 Lublin - wymiar czasu pracy: 1 etat, praca w godzinach 7:30 – 15:30,
- praca przy komputerze o charakterze administracyjno - biurowym, praca w terenie,
- rodzaj podejmowanych na stanowisku decyzji – zgodnie z posiadanymi upoważnieniami,
- zasady zwierzchnictwa służbowego i współzależności od innych stanowisk pracy – stanowisko podlega bezpośrednio Kierownikowi Działu do Spraw Osób Niepełnosprawnych, współpraca ze wszystkimi stanowiskami pracy,
- praca w zespole,
- codzienny kontakt telefoniczny,
- bezpośredni kontakt z interesantami.
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce
W miesiącu listopadzie 2024 r. wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Lublinie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, był wyższy niż 6 %
Miejsce składania dokumentów
- wymagane dokumenty należy złożyć osobiście w sekretariacie Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie lub przesłać na adres: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Lublinie ul. Okopowa 5, 20-022 Lublin, w zamkniętej kopercie oznaczonej imieniem, nazwiskiem
i adresem do korespondencji z dopiskiem: „Główny specjalista w Dziale do Spraw Osób Niepełnosprawnych w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Lublinie – PC.2.111.4.2024.MG” do dnia 19.12.2024 r. do godz. 15:00, - oferty, które wpłyną do PCPR w Lublinie po wyżej określonym terminie, jak również niespełniające wymogów formalnych nie będą rozpatrywane, a osoby których oferty zostaną odrzucone, nie będą powiadamiane,
- po upływie terminu do złożenia dokumentów kandydaci, którzy spełnili wymogi formalne, będą informowani o kolejnym etapie naboru drogą mailową lub telefonicznie;
- informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej oraz na tablicy informacyjnej Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Lublinie;
- warunkiem zatrudnienia kandydata będzie przedstawienie informacji o niekaralności za przestępstwo popełnione umyślnie z Krajowego Rejestru Karnego;
- dokumenty aplikacyjne po zakończonym naborze będzie można odebrać w Sekretariacie Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Lublinie w ciągu 10 dni roboczych po upływie
3 miesięcy od zakończenia naboru (za zakończenie naboru uważa się datę zamieszczenia informacji o wyniku naboru); - w przypadku nieodebrania dokumentów w/w terminie zostaną komisyjnie zniszczone;
- dodatkowe informacje pod nr tel. (81) 458 38 61.
Załączniki
Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji: Stanisław Bury
Dodano do BIP dnia 09-12-2024 12:42:51
Dodano do BIP dnia 09-12-2024 12:42:51