Inspektor w Dziale do Spraw Osób Niepełnosprawnych
wykształcenie wyższe umożliwiające wykonywanie zadań na stanowisku objętym naborem
Niezbędne wymagania od kandydatów:
1. obywatelstwo polskie,
2. pełna zdolność do czynności prawnych i korzystnie z pełni praw publicznych,
brak prawomocnego wyroku sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego
lub umyślne przestępstwo skarbowe,
3. stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na określonym stanowisku,
4. staż pracy min. 1 rok,
5. nieposzlakowana opinia,
6.posiadanie prawa jazdy kat. B,
7. znajomość aktów prawnych:
a)ustawa o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych,
b)ustawa o samorządzie powiatowym,
c)ustawa kodeks postępowania administracyjnego,
d)ustawa o pracownikach samorządowych,
e)rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 25 czerwca 2002 r.
w sprawie określania zadań powiatu, które mogą być finansowane ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych
8. praca z osobami niepełnosprawnymi;
9. umiejętność pracy w zespole pracowników;
10. dobra umiejętność obsługi komputera i innych urządzeń biurowych;
11. znajomość obsługi pakietu programów MS Office (Word, Excel), Internet, SOW;
12. znajomość organizacji jednostek samorządu terytorialnego i ich zadań, wiedza
w zakresie ww. przepisów;
13. doświadczenie w realizacji programów dofinansowanych ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych;
14. umiejętność planowania i organizowania pracy, stosowania odpowiednich przepisów, myślenie strategiczne, efektywna komunikacja;
15. wysoka kultura osobista, odpowiedzialność, sumienność, samodzielność, odporność na stres, dobra organizacja czasu pracy.
16. umiejętność podejmowania decyzji.
1. Udzielanie informacji, wskazówek i pomocy w zakresie rozwiązywania spraw życiowych, również osobom niepełnosprawnym, które dzięki tej pomocy będą zdolne samodzielnie rozwiązywać problemy będące przyczyną trudnej sytuacji życiowej; skuteczne posługiwanie się przepisami prawa w realizacji tych zadań.
2. Prowadzenie spraw dotyczących likwidacji barier architektonicznych:
- przyjmowanie wniosków
- ocena formalna
- dokonywanie wizji lokalnych w miejscu zamieszkania Wnioskodawcy
- sporządzanie umów
- kontrola realizacji umów
- dokonywanie końcowego odbioru prac w miejscu zamieszkania Wnioskodawcy
- sporządzanie rozliczeń i sprawozdań.
3. Prowadzenie spraw dotyczących dofinansowania do likwidacji barier technicznych i w komunikowaniu się:
- przyjmowanie wniosków
- ocena formalna
- sporządzanie umów
- kontrola realizacji
- sporządzanie rozliczeń i sprawozdań
4. Prowadzenie spraw dotyczących dofinansowanie do turnusów rehabilitacyjnych w tym:
- przyjmowanie wniosków,
- kontrola realizacji dofinansowań,
- sporządzenie rozliczeń,
- sporządzanie sprawozdań.
5. Pomoc w uzyskaniu, także dla osób niepełnosprawnych będących w trudnej sytuacji życiowej, poradnictwa dotyczącego możliwości rozwiązywania problemów i udzielania pomocy przez właściwe instytucje państwowe, samorządowe i organizacje pozarządowe oraz wspieranie w uzyskiwaniu pomocy.
6. Pobudzanie społecznej aktywności i inspirowanie działań samopomocowych
w zaspokajaniu niezbędnych potrzeb życiowych osób niepełnosprawnych ich rodzin, grup i środowisk społecznych.
7. Udzielanie pomocy zgodnie z zasadami etyki zawodowej.
8. Współuczestniczenie w inspirowaniu, opracowaniu, wdrożeniu oraz rozwijaniu regionalnych i lokalnych programów pomocy społecznej ukierunkowanych na podniesienie jakości życia osób niepełnosprawnych.
9. Udzielanie osobom zgłaszającym się pełnej informacji o przysługujących im świadczeniach i dostępnych formach pomocy.
10. Opracowywanie projektów pism i odpowiedzi na pisma z zakresu swojego działania, parafowanie pism.
11. Sporządzanie planów analiz i sprawozdań z działalności.
12. Kompletowanie i prowadzenie dokumentacji wymaganej do przyznania świadczeń.
13. Zastępowanie pracowników działu w czasie nieobecności.
14. Wykonywanie innych zadań zleconych przez kierownika lub Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Lublinie.
1. oferta z wnioskiem o zatrudnienie,
2. list motywacyjny,
3. CV z informacjami o wykształceniu i opisem dotychczasowego przebiegu pracy zawodowej,
4. oryginał kwestionariusza osobowego - według wzoru dostępnego na stronie internetowej bip Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Lublinie oraz w Sekretariacie PCPR w Lublinie,
5. podpisane oświadczenie kandydata o posiadaniu obywatelstwa polskiego
6. podpisane oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych;
7. podpisane oświadczenie kandydata o niekaralności za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
8. podpisane oświadczenie o stanie zdrowia pozwalającym na zatrudnienie na stanowisku objętym naborem,
9. kopie świadectw pracy z dotychczasowych miejsc pracy lub dokumenty potwierdzające posiadany staż pracy,
10. kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie, dodatkowe kwalifikacje i doświadczenie zawodowe oraz uprawnienia, o których mowa w wymaganiach związanych ze stanowiskiem,
11. w przypadku przedstawienia przez kandydata dokumentów w języku obcym, należy dołączyć ich tłumaczenie na język polski dokonane bezpośrednio przez kandydata, biuro tłumaczeń lub tłumacza przysięgłego,
dokumenty aplikacyjne, w których umieszczą Państwo dane osobowe wykraczające poza zakres określony w art. 221 § 1 Kodeksu pracy powinny być opatrzone podpisanym oświadczeniem: „Wyrażam zgodę Dyrektorowi Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Lublinie na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2019 r., poz. 1781) rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie
o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016 r.) oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych ( Dz. U. z 2024 r., poz. 1135)”.
1. miejsce pracy: praca w budynku Urzędu: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Lublinie ul. Okopowa 5, 20 - 022 Lublin
2. wymiar czasu pracy: 1 etat, praca w godzinach 7:30 – 15:30,
3. praca przy komputerze o charakterze administracyjno - biurowym, praca w terenie,
4. rodzaj podejmowanych na stanowisku decyzji – zgodnie z posiadanymi upoważnieniami,
5. zasady zwierzchnictwa służbowego i współzależności od innych stanowisk pracy – stanowisko podlega bezpośrednio Kierownikowi Działu do Spraw Osób Niepełnosprawnych, współpraca ze wszystkimi stanowiskami pracy,
6. praca w zespole,
7. codzienny kontakt telefoniczny,
8. bezpośredni kontakt z interesantami
W miesiącu sierpniu 2024 r. wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Lublinie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, był wyższy niż 6 %.
wymagane dokumenty należy złożyć osobiście w sekretariacie Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie lub przesłać na adres:
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Lublinie ul. Okopowa 5, 20-022 Lublin, w zamkniętej kopercie oznaczonej imieniem, nazwiskiem
i adresem do korespondencji z dopiskiem: „Inspektor w Dziale do Spraw Osób Niepełnosprawnych w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Lublinie – PC.2.111.2.2024.MG” do dnia 01.10.2024 r. do godz. 15:00,
1. oferty, które wpłyną do PCPR w Lublinie po wyżej określonym terminie, jak również niespełniające wymogów formalnych nie będą rozpatrywane, a osoby których oferty zostaną odrzucone, nie będą powiadamiane,
2. po upływie terminu do złożenia dokumentów kandydaci, którzy spełnili wymogi formalne, będą informowani o kolejnym etapie naboru drogą mailową lub telefonicznie;
3. informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej oraz na tablicy informacyjnej Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Lublinie;
4. warunkiem zatrudnienia kandydata będzie przedstawienie informacji o niekaralności za przestępstwo popełnione umyślnie z Krajowego Rejestru Karnego;
5. dokumenty aplikacyjne po zakończonym naborze będzie można odebrać w Sekretariacie Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Lublinie w ciągu 10 dni roboczych po upływie 3 miesięcy od zakończenia naboru (za zakończenie naboru uważa się datę zamieszczenia informacji o wyniku naboru);
6. w przypadku nieodebrania dokumentów w/w terminie zostaną komisyjnie zniszczone;
7. dodatkowe informacje pod nr tel. (81) 458 38 61.
Dodano do BIP dnia 20-09-2024 14:12:01